..:: Ondra[sej] :: Projekty :: Projekt 5410 ::..
Ondra[sej] Home

[Tady bude nějaké moudro]

Projekt 5410

Klasická arkádová střílečka s letadélkem vyvýjená v rámci Trion teamu. Hra si klade za cíl předvést hratelnost známou z klasických platformových her do moderního provedení a oživit kdysi oblíbený žánr.

Projekt 5410 :: Úvod

Inspirací jsou nám dnes už klasické hry jako byl Xenon II, Raptor a Tyrian. Motivací naopak zásadní nedostatek kvalitních her tohoto druhu, které jsou jak zábavné, tak po technické stránce odpovídající době.

Naším cílem je tuto mezeru zaplnit free hrou, která dokáže udržet hráče tak, jak to dokázaly naše vzory a která zároveň bude technicky na výši. Také díky tomu byla hra několikrát od základu předělána - jak kvůli změně koncepce, tak proto, abychom drželi krok "s dobou".

Projekt 5410 :: Technická stránka

Hra je vyvíjena pro prostředí Microsoft Windows a DirectX/OpenGL. Portování pro jiné platformy by vzhledem k použitým technologiím nemělo být obtížné, zatím se ale snažíme soustředit na dokončení hry alespoň pro jednu platformu.

Grafika

Pro první verzi jsme počítali s 2d zobrazením, pro tento typ hry jsme připravili i velké množství nástrojů pro tvorbu obsahu, které nakonec ale nebyly využity.

V roce 2002 přišel definitivní přechod do 3d a tvorba vlastního engine postaveného na OpenGL (grafika) a na DirectX 8.0 (vše ostatní). Jeho vývoj ale díky nedostatku času stagnoval a proto jsme se rozhodli pro další práci využít již hotový a mnohokrát vyzkoušený engine Ogre 3D.

Herní engine

Herní engine je provázaný s grafickým, se kterým sdílí některá data. Herní systém je založený na skriptovacím jazyce TLisp, podporuje velké mapy, neomezené množství časovačů s vysokou přesností, možnost řízení všech funkcí hry ze skriptovacího jazyka (včetně dynamických změn mapy). Vlastní herní data jsou vydělena z kódu a uložena ve speciálních datových souborech ve formátu XML. Tím je umožněna jejich snadná modifikace při ladění jednotlivých parametrů hry.

Trion team - web projektu