Osobní údaje
Mgr. Ondřej Sýkora
se narodil kdysi na podzim roku 1983 v Brandýse nad Labem, kde také dodnes žije. Zabývá se informatikou a výpočetní technikou jako student Matematicko-fyzikální fakulty a jako programátor aplikací pro sběr dat.
Studium
od 2007 :: Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy
postgraduální studium v oboru teoretická informatika, se zaměřením na umělou inteligenci.2001-2007 :: Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy
magisterské studium oboru informatika, se zaměřením na teoretickou informatiku a umělou inteligenci, studium zakončeno v září 2007 státní zkouškou.1993-2001 :: Gymnásium J. S. Machara v Brandýse nad Labem
sedmileté studium zakončené maturitou s vyznamenáním z předmětů Matematika, Fyzika, Čeština, Angličtina1990-1993 :: 5.Základní škola v Brandýse nad Labem
ve třídě s rozšířenou výukou jazyků (tenkrát se ještě říkalo rozšířená výuka tomu, co je dnes na základních školách běžné)1988-1990 :: 3.Základní škola v Brandýse nad Labem
Zaměstnání
od IX/2007 :: Retia, a.s.
Spolupráce na vývoji plánovacích/rozvrhovacích algoritmů.2007 :: Computer Press, a.s.
Vývoj autorun menu pro DVD přílohu časopisu Doupě.III/2004 - VII/2007 :: Sunnysoft s.r.o./mSolutions
v oddělení mobilních řešení jsem se podílel na vývoji systémů pro sběr objednávek (mAgnet, mAgent Go&Sell), systému pro provádění průzkumů (Sunnysoft mResearch) a jejich implementaci pro konkrétní zázkazníky2002 :: Rek, s.r.o.
Zakázkový vývoj software pro pořádání soutěží typu Kufr na platformě Windows/DirectX.2001 :: Jiří Sýkora
Zakázkový vývoj software pro evidenci účastníků školení vysokozdvižných vozíků a kontrolu nutnosti jejich přeškolení.1997 :: Gymnásium Brandýs nad Labem
Software pro správu knihovní databáze.
Technologie
AI :: geneticé algoritmy, CSP, logika, multiagentní systémy, neuronové sítě, plánování, strojové učení, robotika
Java :: J2SE, JSP, Swing, XML
Linux :: bash, C/C++, Gtk+, Mono, Python, X-Window
Uživatelská praxe, administrace systému, vývoj serverových, konzolových i grafických aplikací.LISP :: TLisp, Scheme
Programování pro existující interprety i vývoj vlastního interpretu jazyka z rodiny LISP.multimédia :: 2D/3D grafika, DirectX, OpenGL
neporcedurální :: F#, Haskell, Objective CaML, Prolog
SQL :: MS SQL Server, MySQL, SQLite
Údržba databáze, práce s daty, vývoj uživatelských procedur a triggerů v jazyce TransactSQL.Win32 :: C/C++, DirectX, MFC, WinAPI
Uživatelská praxe, administrace systému, vývoj serverových, uživatelských a multimediálních aplikací.Win32/.NET :: .NET Framework, C#, NUnit, Databáze, WinForms, XML
Vývoj uživatelských a serverových aplikací, tvorba vlastních komponent.WinCE/PocketPC :: C/C++, WinAPI, MFC
Uživatelská praxe, vývoj nativních aplikací pro PocketPC 2002, PocketPC 2003 a PocketPC 2005.WWW :: HTML, XHTML, PHP, JSP
Základní znalost a orientace ve webových standardech, vývoj webových aplikaci.XML :: DTD, XSL, XSLT
Zájmy a volný čas
Trion team
Jsem jedním ze zakládajících členů amatérského herně/vývojářského týmu Trion team. V týmu působím (resp. v poslední době spíše nepůsobím) jako programátor a hlavní programový kritik. Alespoň z části se podílím nebo jsem se podílel na všech projektech týmu, zejména po stránce technické realizace.Hudební nástroje
Od svých školních let jsem nadšený hráč na akustickou kytaru (dříve klasická hudba, ta ale ustupuje stylům blízkým folku a folk/rocku), od začátku roku 2005 se snažím učit hrát na mandolínu, ale vzhledem k vytížení jinými úkoly...Deskové hry
Jsem nadšeným hráčem moderních deskových her, zejména Osadníků z Katanu (standardní, i katertní hra), Carcassone a Sankt Petersburg.
Mimo těchto si mě získala klasická japonská (a nebo čínská?) desková hra Go.Sport
Během studia na gymnásiu jsem se aktivně věnoval stolnímu tenisu za Brandýs nad Labem, dotáhl jsem to až na registraci a účast v okresním přeboru (Praha východ). Jako neregistrovaný hráč se aktivně pokouším o hraní volejbalu v TJ Sokol Brandýs nad Labem.
Z dalších sportů mě baví turistika v přírodě, cykloturistika a lyžování (sjezd i běžky).